Як правильно побудувати IP-телефонію в офісі

Керівники компаній схиляються до IP-телефонії через тарифи. Адже, коли йдеться про часті міжміські та міжнародні дзвінки, тоді IP-телефонію використовувати набагато вигідніше. Важливою перевагою є і те, що розгортання такого зв'язку не передбачає прокладання кабелів та свердління стін. А функцій набагато більше – є можливість підключити гарячу лінію, вести запис дзвінків, проводити моніторинг їх кількості та використовувати переадресацію.

Але не кожен власник офісу усвідомлює, як створити IP-телефонію з нуля. У цій статті спробуємо докладно відповісти на це запитання.

VoIP

Попередній аналіз

Перед тим, як розгортати IP-телефонію, необхідно скласти технічне завдання, яке визначатиме наступне:

  1. Типи підключених пристроїв. Тобто, відразу потрібно визначитися з тим, як прийматимуться дзвінки: по мобільних, міських телефонах або за допомогою телефонів. Важливо відразу ж позначити кількість одиниць.
  2. Обміркувати питання з кількістю ліній. Скільки буде зовнішніх ліній, які Вам надасть провайдер, та скільки внутрішніх. І тут важливо зрозуміти, що від кількості номерів залежить кількість портів в VoIP шлюзі.
  3. Яку вибрати IP АТС? Вибрати необхідно фізичну чи віртуальну. Фізичну IP АТС варто обирати тоді, коли планується самостійне адміністрування мережі. А якщо це завдання перекладаєте на провайдера, то вибирайте віртуальну IP АТС.
  4. Ціна. Скільки Ви готові витрачати на тарифи та обслуговування. За сумарною вартістю можна визначити, до якого провайдера звернутись.

Важлива рекомендація! Якщо часто стоїть потреба у спілкуванні відео, вибирайте відповідні пристрої для відеоконференцій. Тільки так не буде проблем із чистим звуком, зависанням та гарним зображенням навіть із невисокими швидкостями Internet.

Складене технічне завдання надається IT-адміністратору або провайдеру.

Як створюється телефонія

Тепер перейдемо до другого кроку, а точніше до вибору провайдера та тесту швидкості.

Для правильного вибору провайдера та тарифу спочатку вирішіть, які комунікаційні завдання будуть вирішуватись за допомогою IP-телефонії. Не забувайте і про кількість працівників. Адже вони одночасно прийматимуть дзвінки. Уважно вивчіть швидкість провайдера. Радимо для IP-телефонії звертати увагу лише на швидкості вище 64 Кбіт/с.

Вибір пристроїв для IP-телефонії

Начебто в технічному завданні вже має бути пункт із вибором обладнання, але на цьому кроці варто детальніше вивчити цей момент. Так як можливо Вам підійдуть IP-телефони з підтримкою PoE, а раніше Ви про це не подумали. Їхня перевага полягає в тому, що не потрібне підключення до розетки. Живлення подаватиметься паралельно з сигналом по кручений парі. Ще при виборі моделі зверніть увагу на кількість ліній, що підтримуються. Цей параметр впливає на можливість приймати кількість дзвінків, що одночасно надходять.

Якщо Ви вирішили будувати IP-телефонію зі стандартними міськими телефонами, тоді потрібно купити до них IP шлюзи . А якщо використовуватимуться смартфони, тоді необхідний шлюз з GSM. І не забувайте про кручені пари, інтернет-розетки, свитки і маршрутизатори.

Якщо шлюз буде використовуватися не тільки для телефонів, а й для телефонної мережі, тоді рекомендуємо придбати VoIP адаптер .

Налаштування та підключення IP-телефонії

Цей крок дуже індивідуальний кожної окремої завдання. Але є багато спільного.

За потреби об'єднати кілька офісів встановлюється IP-АТС. Якщо задіяні аналогові телефони та шлюз, самі телефони підключають до FXS-портів шлюзу за допомогою кабелю з конекторами RJ 11/12. До того ж знадобиться налаштування IP-шлюзу в АТС. Підключаєте його до ноутбука, виконуйте налаштування маршрутизації та SIP-акаунтів.

За допомогою LAN-порту шлюз підключається до порту FXO Вашої АТС і приєднується до електроживлення за рахунок розетки. Після цього на DHCP-сервері дізнаються IP-адресу і роблять налаштування через web-інтерфейс. В інтегрованому SIP-проксі вводять номери офісів. Найчастіше використовуються короткі номери.

З GSM-шлюзом так само приєднуються стільникові телефони.

Наступний крок полягає в тому, щоб міні-АТС зареєструвати IP-телефони і зробити SIP-реєстрацію розгорнутої автоматичної станції у вибраного провайдера.

Переходимо до налаштування маршрутизації на АТС. Завдання аналогічне проведеній зі шлюзами. Наприклад, при виході на міську мережу задається префікс цього виходу. Найчастіше через 9-ку. Для міжміських дзвінків налаштовується вихід як через аналогову мережу, так і через IP-телефонію. Так проводиться перестрахування на випадок, коли зник Internet. При налаштуванні потрібно буде вказати, що кожен дзвінок, що проходить за коротким номером, надіслано через IP-телефонію.

При виборі віртуальної АТС Ви позбавляєте себе необхідності в сервері. Так для IP-телефонії потрібен лише шлюз та маршрутизатор. Налаштувати можна із ПК у своєму особистому кабінеті. Навіть сисадмін не потрібен. Все відбувається просто, а при виникненні питань завжди можна звернутися до служби підтримки.

Навіть під час вибору обладнання для відеоконференцій складнощів не буде. Адже виробник до комплекту додає докладну інструкцію. До того ж найчастіше інтерфейс налаштувань дозволяє швидко у всьому розібратися.

По суті, ось і все, що потрібно знати про те, як створити IP-телефонію в офісі. Якщо коротко, то все зводиться до наступного:

  • Приєднуємося до Інтернету та перевіряємо його швидкість. Шукаємо провайдера-телефонії, виходячи з пропонованих послуг та тарифів.
  • Встановлюємо бюджет, враховуючи всіх співробітників та поставлені на телефонію завдання.
  • Підбираємо пристрої – самі телефони, шлюзи до них, вибираємо тип АТС та закладені можливості.
  • Вносимо налаштування та здійснюємо підключення -телефонії.

Теги: IP-телефонія, VoIP адаптер, IP шлюзи, GSM, IP АТС, SIP